* woman *

Woman. 

Nothing much to say. Woman out there, u can bash me all u want, but its d fact. Fact about us (Sigh!)

Remeh tapi menyakitkan hati. Even when u (yes i pun perempuan juga!) urself in dat situation, then baru kita perasan, yuhla betulla perempuan mcm nie ;)

Let me list down few (from many im sure) things here :
  1. Di tengah2 kesibukan jln yg sememangnya sibuk luar biasa, kat situ jgk la nk ajak bersembang & bergosip. Fine maybe terserempak dgn kawan lama yang dh x jumpa 100 tahun but it just take few langkah sahaja utk ke tepi so dat dapat memberi laluan pd org lain, but maybe few steps gonna steal d mood of gosip yg lebih panas. Maybe.
  2. Kat queue yg panjang, masa tu la nak hugs n kisses kwn yg dh lm x jmpa. Lebih kurang sama seperti kes di atas tp jika digabungkan dua maka berjam2 la lamanya.
  3. Di atas jalanraya, maybe ingin tunjukkan kehandalan berada di fast lane Okey sudah cukup handal tapi dengan kelajuan 70-90 km/hr. Hmmmm not gud enough my dear. Cuba lagi.
  4. Di parking lot, si perempuan (usually) konon2 ingin menjadi romantik @ membantu si suami untuk cepat dapat parking. Caranya...si isteri @ gf maybe akan turun dari kereta dan berdiri comel di atas lot parking dgn tujuan untuk cop parking tersebut. Tugas yang senang, tp menyakitkan hati pada driver kereta yg sudah sampai di lot tparking terlebih dahulu. Owh bertuah sungguh si suami itu. Haihh
  5. Semasa traffic light dah tukar hijau, kepala masih mengelamun panjang ingat zaman bercinta masa sekolah rendah..x pun tadika...atau jika married woman, sibuk memikirkan lauk ape nak dimasak di rumah atau anak no berapa yg terlupa nak fetch di sekolah. Aduhhhhhhhh..kereta di belakang sila bersabar dengan tidak mengeluarkan tone suara memaki hamun @ middle finger yer. Terima kasih.
  6. Di shopping complex, niat di hati untuk membeli. Niat itu sudah baik dan cukup untuk menunjukkan memang nak beli. Tapi disebabkan nama sudah perempuan, niat yg memang fokus utk membeli telah membuatkan si promoter terpaksa bwk keluar masuk barang 100 kali. Menggembirakan promoter, jika dia bernasib baik pelanggannya beli walaupun 100 kali keluar masuk, but to add salt to injury, ' saya tak jadi belilah..color nie x kena dengan saya '. dalam hati promoter tu ' xpela its oke'. Itu promoter yang baik. kalau brutal 'WTF ' (faham2 sendiri yer)
  7. Perempuan jika sudah berkenan satu barang tu, selagi promoter kedai tu bawak keluar 20 color berlainan dgn pattern yg sebijik sama, confirm 20 tu jgk yg nak beli. semua nmpk cantik. End up 1 jer pakai, lagi 19 perhiasan di closet. Tepat sekali menerangkan bonda dan aunty2 saya. Haihhh..hopefully ini bukan penyakit genetik. haihhh
  8. Diet : dalam hati x makan sebab nak diet, tapi bila org tanya ' ehh xla...bt ape nak diet, saja je dah kenyang'. Tahan di mulut tidak di perut. Haha
  9. WAREHOUSE SALE (WS). Bersesak adalah perlu untuk mendapatkan harga yang murah sehinggakan, kalau traffic jam kita sebut bumper to bumper tapi jika kes begini perut ke perut yer (haha).Hilang keayuan dan kesopanan yang dikekalkan sebelum sampai WS tadi. Lalalalala.
  10. I feel guilty actually to write bad things bout woman coz i am a woman also. But the fact is dat, im leaning to dat also. Hahah. Haihhh..

Nota tangan (boringlaa asyik kaki jer) : Congratulations to our GG Geng, Nurul for her wedding last week on 6th Nov. 3 down, another 1 more to go!!!!!

3 comments:

Anonymous said...

Azeera, i teka no. 7 & 9 sangat mencerminkan you

hikhik

Unknown said...

beb u absolutely no. 8!!! and i'm not in list ok...muahahaha

Unknown said...

Owh Anony

kurang bijak jwpn itu
saya bukan 20 yer...lebih!! ;p
genetic maybe
(haha salahkan genetik ;p)

warehouse sale : memang sanggup (i admit!)

Eja

haha...
kau rasa mcm tu sebab level keperluan beras dalam perut kau sgt tinggi berbanding aku..

keperluan pastry/roti & kuih favourite mengatasi segalanya ;p