*raya-prep*



Raya preparation for dis year??


Mine..
Dis year very simple dan sangat ke arah penjimatan. As for now, i still haven't buy any baju kurung, any tudung, accesories or anyyyyyyythingggggggggggg yet. Pelik kan?? Memang confirm takkan beli coz by lusa saya sudah balik ke Kuantan. Dis year is such a bz mode with wed prep, works n thesis (just finished). All enough i guess to put myself not in d mood of raya. I set in mind, its oke even sum of my frens said dis year gonna b my last raya as 'single'. Yet it never changed my mood to anything. Cos rasa sama saja. But itu saya cakap psl mood semalam n hari-hari sebelumnya laa.


But dis morning when i drove my car to d office, there were few raya songs i tuned to n it juz made me in sayu-mode. Tiba-tiba. Plus, jalan lengang n it took me 15 minutes saja utk sampai office which proved dat sudah ramai orang bercuti raya. Saya pulak kerja sampai petang raya. Hmmmmmm. Suddenly rasa macam bestnya kalau saya berada dgn family sekarang. Buat cookies, cake, tukar curtain, cuci tingkap, tukar carpet.. i used to do all dat when i still bersatus student. Wahhh dah lama x buat semua tu since i start my work in KL Selalu balik one or two days before raya. Kalau x pun, saya akan tunggu my parents smpi ke KL before bertolak to Utara either Penang or Kedah to celebrate raya dgn maktok. Dis year, my parents decided to celebrate raya di rumah kami di Kuantan. So i hav no choice other than driving alone on Thursday after work. Hopefully tidakla jam sampai bumper-to-bumper (kalau saya cakap x nak jam langsung macam not make sense plak since itu adalah petang raya ;p)

So hari raya ini saya akan recycle semula baju yg baru dipakai 2 kali. Maroon and white color. ms ke wedding my cousin n my bestfren. Owhh cuma satu saja yang saya akan beli untuk hari raya. Earingssssssssssssss!!!!! telinga saya sudah naked tanpa earings. Gara-gara subang hilang sebelah. huhu!!


Untuk my parents, kami adik beradik akan membeli birthday present. for her birthday on 9th September iaitu hari Khamis. Dan utk hari raya, i bought her few cookies yg dia suka. Owhh tahun nie saya tidak tukar duit raya kerana saya hanya akan beri pada nephew n nieces sahaja. Adik?? ada kot ..selepas dia unpack barang saya, sediakan makanan dan tlg pack cookies yg akan saya bawa balik ke KL ;p


Enough bout raya preparation


Last weekend, saya telah join Zul's family berbuka puasa. After weeks to weeks saya tunda, finaaly weekend yang last baru betul2 jadi. His mom cooked nasi lemak with super yummy-sambal ikan bilis. Memang sedap. I enjoyed berbuka coz dah lama x berbuka ramai2 macam tu. Semua ada except his eldest yang sudah balik ke Indonesia. Then before berbuka, kami pergi membeli lagi makanan di Pasar Ramadhan Section 7. macam2 beli : sate, cendol, murtabak daging, kek and cempedak goreng. Tu pun after Zul dah bising banyak sangat. Ikutkan saya nak beli SEMUA!! ;p Then after berbuka, i joined aunty n Shahida (adik zul) solat tarawih di masjid. Owhh saya teruja dgn one of Zul's niece, Nabilah. Dia sangat booooolaaatttt n chumel. Dia suka main rambut saya. Alasan sebab panjang. She likes long hair walaupun rambut dia pendek. Tambah chumel bila dia ambik tudung maktok dia n pakai. See........


masih lagi dalam mode -control & serious

taraaaaaaaaaaaa...d real Nabilah.

p/s : 2day is my kakak's birthday. Happy Birthday kakak!!!!!! Semoga u n ur family sentiasa dimurahkan rezeki. Owhh tahun nie mereka beraya dgn mood rumah 'baru'. Their house just finished renovation. Wuuuuuuuuu cant wait 2 see dat. 

No comments: